BlueBlood | Den Haag heeft Next level Nikkei-cuisine
BlueBlood is het eerste restaurant dat het Nikkei cuisineconcept, dat momenteel steeds populairder wordt in grote internationale steden als Dubai, Barcelona en Londen, naar de hofstad gehaald. In de Nikkei keuken staan de combinatie en de avontuurlijke smaakpaletten van de Japanse en Peruaanse keuken centraal, waarbij de signature dish kreeft is, maar ook de Tomahawk steak, verse sushi en veggies op de menukaart te vinden zijn.
Alle gerechten worden op traditionele wijze en met lokale en seizoensgebonden ingrediënten bereid. De hotspot aan de Zeestraat in Den Haag is een plek om elkaar te ontmoeten en samen te komen, waarbij het bruisende hart van BlueBlood een groot (cocktail)bareiland is die het restaurant en de ruimte voor evenementen met elkaar verbindt.
BlueBlood | authentieke gerechten krijgen een nieuwe twist
Op de menukaart staan sushirollen, ceviches en oesters zoals de Acevichado Roll, Ceviche de Mercado en de Oyster chalaca. Daarnaast ligt de focus op gerechten zonder vis of vlees. In de landen waar Luis Rojas (Chef Kok) heeft gewerkt zijn de vegetarische gerechten in een sneltreinvaart populairder geworden.
Luis heeft als visie dat BlueBlood een plek is voor alle eetvoorkeuren en heeft zich daarom gefocust op meer keus voor liefhebbers van vegetarische gerechten zoals de Padron Peppers en Champiñones teriyaki. Als kers op de taart is ook bij de desserts de Nikkei-techniek goed toe te passen. Desserts zijn o.a. de Yuzu Crème brûlée en Tres leches Cake Baileys.
Nikkei is Japans voor ‘immigrant’. Toen eind 1800 de Japanners massaal naar Peru trokken om daar te werken, moesten zij ineens in de keuken met hele andere ingrediënten aan de slag. De Peruaanse keuken is zeer smaakvol en gepeperd, in tegenstelling tot die van Japan waar veelal soja en wasabi wordt gebruikt om iets smaak te geven. Door deze technieken en smaken te combineren is ooit Nikkei-cuisine en ook de fusion keuken ontstaan. Luis Rojas werkte de afgelopen jaren als Nikkei-expert in Peru, Brazilië, Chile, Qatar en Dubai. In deze landen is Nikkei inmiddels niet meer weg te denken. Luis heeft een voorliefde en respect voor lokale ingrediënten en maakt op basis van de beschikbare producten in een seizoen de doorvertaling naar de Nikkei-cuisine
Hoogwaardige foto’s van je horecazaak en gerechten zijn cruciaal voor een succesvolle onderneming. Waarom? Ze creëren een sterke eerste indruk en vertegenwoordigen daarnaast de eetervaring online. Daarnaast wekken kwaliteitsfoto’s eetlust op, tonen ze de sfeer en zijn een aantrekkelijke weergave van jouw concept. Je trekt er dus potentiële nieuwe gasten mee naar je zaak.